אושר (זמני), מיצב

אוצרת: תמי כץ-פרימן

הנושא המרכזי של תערוכה זו הוא החתונה - אחד הסמלים הבסיסיים המשמעותיים ביותר בתרבות, פנטזיה המגלמת את פסגת האושר. העוגן המטאפורי של התערוכה נשען על "אסון ורסאי" כסיפור של אשליה והתרסקות. בשטיח אפשר לזהות משפטים מתוך העדויות הטרגיות של אורחי החתונה. חמשת האובייקטים הפיסוליים המוצגים כאן יוצרים ביחד סביבה המהדהדת אסתטיקה של אולם שמחות, המסומן כאתר אסון.

המטען הרגשי והגודש הסנטימנטלי והטראגי שנושאים הדימויים מטופלים כאן בחסכנות מינימליסטית שברירית המאפיינת את השפה הפיסולית של טל אמיתי. כל האובייקטים בתערוכה הם בעצם מעין דימויי נשל, עטיפות/קליפות שאין מתחתן דבר. בכולם בולטת ההתמקדות בפני השטח, העיסוק בקישוט, בחזית הייצוגית של החפץ.

מתוך הקטלוג:

"חלל התצוגה כולו מתבהר כאתר של הבטחה שהתפוגגה, כסצנה של חלום שהופרך, כאוסף של מבנים שהתרוקנו... באמצעים חסכניים מעבירה כאן האמנית מראית עין של אושר מושלם, תפאורה קיקיונית לרומנטיקה בגרוש שכל כולה הסחת דעת. סרטי המתנה הכוזבים של המכונית, הברק המזויף של כתובת האושר והקלישאות הנבובות של החתן-כלה, מעידים כולם על התפכחות מאגדת האביר על הסוס הלבן ומציגים את חלום האושר כתעתוע זמני בלבד."
 
תמי כץ-פרימן

הדפס עמוד