סדנת צילום – פנים לדיוקן

סדנת צילום – פנים לדיוקן

סדנאות קיץ במוז"ה

יום שלישי, 28 ביוני 2022, בשעה 18:30

הסדנה תתמקד בצילום דיוקן המספר סיפור אישי או חברתי.

הדיוקן ודמות האדם, עמדו מאז ומתמיד כנושא יסוד בצילום ובאמנות בכלל. הדיוקן המצולם מייצג את הדמות המצולמת, רוח התקופה ונקודת המבט הייחודית של הצלמת והצלם. יש לו פנים רבות ופרקטיקות צילום מגוונות.

במהלך חמשת המפגשים:

-נעמוד על המרכיבים הטוענים את הדיוקן בפרטים ביוגרפיים, חברתיים ואחרים; מבט המצולם/ת, לבוש, מחווה, ואחיזת הגוף ועד לאפשרויות של ייצוג דיוקן – ללא פנים.
-נתייחס להכרעות צילומיות הנדרשות בעת צילום הדיוקן; צילום תקריב וצילום על רקע וסביבה, אור טבעי ותאורה מלאכותית, צבע או שחור לבן, ארגון הפריים, מיסגור וקומפוזיציה.
-נתרגל צילום דיוקן – יחידני, קבוצתי ועצמי בז'אנרים של הצילום המבויים, הישיר-תיעודי והסנפשוט, ובהשראת תחומי אמנות אחרים כמו; ציור, שירה וקולנוע.
-נתייחס לאופני התצוגה של הצילום היחיד והסדרה הצילומית.

בכל מפגש נצפה בעבודות של צלמות וצלמים מראשית הצילום ועכשוויים, נתרגל באופן קבוצתי ואישי, נצא לצילומי חוץ, ונדון בעבודות המשתתפים.

עבודות נבחרות של כל המשתתפים יודפסו לקראת מפגש הסיכום של הסדנה.

מבוגרים
יום שלישי 18:30 – 21:30
 28.6, 5.7, 12.7, 19.7, 26.7

-מועדי ומיקום צילומי חוץ, יפורסמו עם פתיחת הסדנה.

הסדנה מיועדת לבעלי ידע בסיסי והתנסות בתפעול מצלמה, המעוניינים להרחיב את שפתם הצילומית, לתרגל במשותף ולהעמיק במחשבה על צילום בכלל והדיוקן בפרט.

ציוד נדרש: מצלמת רפלקס דיגיטלית / מצלמת דמוי רפלקס דיגיטלית.

בהנחיית אליסיה שחף – אמנית צלמת, בוגרת המחלקה לצילום (1995)וסמינר לאוצרות, ביקורת ותרבות, (2003) בקמרה אובסקורה-בית הספר לאמנות. ולימודי פוטותרפיה בשילוב אמנויות האוניברסיטה הפתוחה (2018). מרצה ומורה לצילום, במסגרות שונות ומציגה בתערוכות יחיד וקבוצתיות בגלריות ומוזיאונים בארץ ובחו"ל.

 

קרדיט דימוי: אליסיה שחף, "קלאודיה", 2018, צילום דיגיטלי