אורי גרשוני

אורי גרשוני | מעבר זמני | שהות־אמן על שם ברונר

אוצרת: טל בכלר
30 במאי, 2015 - 15 באוג', 2015

התצוגה של אורי גרשוני, "בחצר הגבירה הלבנה", כוללת שלוש סדרות תצלומים, שיצר בעת שהותו בדיסלדורף. בסדרה ״הגבירה הלבנה״, כל דיפטיכון מורכב מתצלום של המפעל הגרמני "הנקל" לייצור סבון כביסה לצד אותו התצלום לאחר שכובס. הגבירה הלבנה הייתה, החל ב־ 1922 , סמלה המסחרי של אבקת הכביסה פרסיל המיוצרת במפעל, שקשר ניקיון וטוהר עם ערכי משפחתיות נטולת רבב. שנים אחר־כך קידמה מכונת התעמולה הנאצית הלאומנית ערכים דומים כאמצעי לשמירה על טוהר הגזע ולהבטחת החוסן הארי. הסדרה ״מלבד חשיכה, כלום״ מציגה אפיזודות שתיעד האמן במגרש מכוניות הסמוך למתחם המפעל, שנשקף מחלון חדרו. העבודות ממקדות את המבט במציאות העגומה שבשולי הערים הגדולות, מקומם של עובדים זרים, פליטים ואנשי שוליים – ומרמזות על מעמדו של הדחוי והזר במדינת הרווחה הליברלית המערבית. הסדרה ״מאה ועשרים״ מציגה כתמי זרע על מצע של נייר צילום. החומר הפוטנטי הופך לכתם, אך הוא גם היוצר את הדימוי. שם הסדרה מציין את מספר הדימויים בה – כמספר ימי שהות־ האמן – כמו גם את המספר המיוחל של שנות חיי אדם. הצגת הסדרות בסמיכות זו לזו טוענת את החלל במתח פואטי, הנע בין הטהור והזך לבין הטמא, הבזוי והמוכתם.

להמשך קריאה...
Facebook
Twitter
Pinterest
Instagram
Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial