מישל אופטובסקי

מישל אופטובסקי | פחחד, משנות השבעים ועד האינסוף

אוצר: אורי דרומר
13 למאי 2017 - 5 לאוג' 2017

יש אנשים שנחרתים בך מרגע שפגשת אותם, מכיוון שהם הולכים על התפר או בגלל ש"נולדו חדים", כפי שאומר שולץ, גיבור הסרט בשם זה שיצר מישל אופטובסקי ב-1979 – או אולי זה כי הם חברים לפחחד. כולנו חברים לפחחד, אבל יש אנשים שיודעים לתת לזה צורה. פחחד, המגזין שיסד אופטובסקי ב-1979, הוא רגע מזוקק של תודעה מקומית, של המציאות הישראלית כפי שאנו מכירים אותה מאז ומתמיד.
התערוכה מציעה מבט על יצירתו הרב-תחומית של מישל אופטובסקי (2004-1947), דמות סוערת ומעורבת פוליטית; אוטודידקט, יוצר אוונגרדי יוצא דופן בשדה העיצוב והאמנות הישראלית, שהיה לאחד המעצבים המרכזיים בארץ. אופטובסקי פעל לא רק כמעצב יוצר אלא גם כסוכן תרבות, בייבאו זרמים בינלאומיים לתרבות המקומית. בנוסף, עבודותיו הרחיבו את גבולות שדה התרבות בהציען קשרים בין שדות יצירה שונים, בהם עיצוב, קולנוע, מוזיקה, קומיקס ותקשורת חזותית.
בשנות השבעים והשמונים למאה העשרים היו עבודותיו של אופטובסקי, המאופיינות באסתטיקה מוקפדת, דיוק ומינימליזם, חלק מתרבות שוליים שהניחה את היסודות להיסטוריה אלטרנטיבית של החברה הישראלית. בפעילותו היצירתית ובעבודתו כמעצב בתקשורת החזותית העניק אופטובסקי ייצוג חזותי אידיאולוגי לקולות מושתקים בחברה. בתוך כך, הכניס יסודות תרבותיים המזוהים עם האוונגרד ועם תרבות השולים לזרם המרכזי, עד שהיו לנכסי תרבות ישראלית.

להמשך קריאה...
Facebook
Twitter
Pinterest
Instagram
Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial