הדרכות וסיורים בתערוכות

הדרכות וסיורים בתערוכות

הדרכות לגני ילדים

חוויות חדשות כל-יום
מוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית מזמן לילדי הגן מפגש חווייתי מרתק עם אמנות עכשווית ישראלית ובינלאומית. ההתבוננות ביצירת אמנות עכשווית מאפשרת לכל צופה, קטן כגדול, לחוות אותה באופן אישי וסובייקטיבי. ידע מוקדם אינו תנאי הכרחי על מנת לחוות את היצירה.

מה נראה?
לצד התבוננות ביצירות מתחומי הציור, הפיסול, הצילום, הווידיאו-ארט והמדיה הדיגיטלית, נלמד לשים לב לאופן ההצבה של היצירות במרחב ולשימוש שהן עושות בו.
נשים לב לשימוש הנרחב והמגוון בחומרים, שחלקם מוכרים מחיי היומיום ומתחומים שאינם אמנות: אריזות קרטון, צינורות ביוב, חוטים וסיבים, ואפילו סוכריות גומי.

הדרכה פעילה בתערוכות המוזיאון
מוז"ה מציעה הדרכה פעילה בתערוכות שנבחרו והותאמו לגיל המשתתפים. באמצעות התבוננות, תנועה, דמיון מודרך ומשחקים, ננהל שיחה פתוחה המעודדת ביטוי והקשבה. אנו מתייחסים לניסיון החיים המצומצם של הילד כהזדמנות לחשיבה יצירתית, חסרת עכבות ורבת ערוצים. ההדרכה כוללת גם סדנה פעילה, שמאפשרת התנסות אישית באמנות באמצעות מגוון חומרים, ומעניקה רובד נוסף לחוויה ולמפגש.
משך הפעילות כשעה וחצי.

 

 

 

הדרכות לבתי ספר יסודיים

מוזיאונים לאמנות עכשווית נחשבים כיום בעולם לאחת מסביבות הלמידה האפקטיביות מחוץ לגבולות בית הספר, שכן האמנות מעודדת חשיבה ופותחת דיון רלוונטי לחיי כולנו.
מוז"ה מאפשרת לשלב בביקור המודרך במוזיאון גם סדנאות התנסות מתחומים שונים.

מצוינות לכול באמנות
התוכנית פותחה על רקע הרצון לקדם ערכים של מצוינות בחינוך לתרבות ואמנות. שאיפתנו היא שכל ילד בעיר הרצליה יחווה למידה של אמנות במוזיאון, כחלק מתוכנית הלימודים. התוכנית משתמשת בסביבה המוזיאלית על מנת לחנך לפתיחות ולגמישות מחשבתית, ורואה באמנות כלי לדיון במורכבות הפרט והחברה. המפגש עם האמנות מאפשר להיפתח אל החדש והלא מוכר, ולגבש עמדה אישית אל מול המורכבות שמציעות היצירות. כמו כן, התוכנית מזמנת דפוסי לימוד חדשים ומקדמת ראייה בינתחומית. כך הופך המוזיאון לסביבה מוכרת, נגישה וידידותית.
כל תלמידי כיתות ב' ו-ג' משתתפים בשישה מפגשים חווייתיים במוזיאון, הנפרשים על פני שנתיים. את המפגשים מנחה צוות מוז"ה – אגף החינוך של מוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית. את תוכני המפגשים קובעים יחדיו, בחשיבה משותפת, הצוות החינוכי של המוזיאון ומורי האמנות בבתי הספר בעיר.
בכל מפגש במוזיאון התלמידים חווים וחוקרים מושגים מתחום האמנות, כגון חלל מוזיאלי, חומריות באמנות, יחסים בין יצירה לחלל ואוצרות. בבית הספר מרחיבים המורים את העיסוק במונחים אלה במסגרת שעורי האמנות. התוכנית "מצוינות לכול באמנות" מבקשת לבנות מסד להבנת שפת האמנות ולקדם סקרנות לתרבות חזותית בכלל ולאמנות בפרט – ובתוך כך להפוך את המוזיאון ל"נמל בית" עבור כל ילדי הרצליה.

הדרכות לחטיבת ביניים ותיכון

אמנות בגובה העיניים
בחברה מורכבת ורבת סתירות כשלנו, בכוחה של האמנות העכשווית לעודד את צופיה לשאול שאלות, להיפתח אל החדש ואל הלא-מוכר ולגבש עמדה אישית מול דעות ואפשרויות מורכבות. האמנות העכשווית יכולה לערער סטריאוטיפים ועמדות מקובעות, ולהציע כלי התבוננות חווייתי ואינטלקטואלי על חיינו.

סיור מודרך בתערוכות המוזיאון
בהדרכה בתערוכות המוזיאון ניתן לשלב גם סדנה מעשית, המותאמת לתכנים ולנושאים המוצגים בתערוכה.

הדרכות לחינוך מיוחד

תוכניות לקבוצות בעלות צרכים מיוחדים. כל תוכנית נבנית בשיתוף עם המוסד המזמין, ומותאמת לגילאי המשתתפים.
מומלץ לבנות רצף של מפגשים.

תפריט נגישות