ד"ר גילה עפר | בין מהות להבניה: נשיות מפרספקטיבה פסיכואנליטית

ד"ר גילה עפר | בין מהות להבניה: נשיות מפרספקטיבה פסיכואנליטית

סדרת הרצאות בשיתוף מכון תל אביב לפסיכואנליזה בת-זמננו

יום שישי, 27 בדצמבר 2019, בשעה 11:00

לוגו מכון תל אביב לפסיכואנליזה בת-זמננו

מכון תל אביב לפסיכואנליזה בת-זמננו יקיים סדרה של חמש הרצאות במסגרת התערוכה "זמן דיוקן 1" במוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית.
המפגשים, הפתוחים לקהל הרחב, יכללו הרצאה של אחד מחברי/ות המכון שידבר על מושג, רעיון או תהליך פסיכואנליטי העולה מהעבודה של אחת מהאמניות; שיחה עם האמנית ושיחה עם הקהל. לפרויקט שותפות הוועדה המדעית והוועדה הבינתחומית של מכון תל אביב, ואת הסדרה תנחה מטעם המוזיאון שוש אלמגור.

ארבעה מפגשים יתקיימו בימי שישי:
8 בנובמבר 2019 | 13 בדצמבר 2019 | 27 בדצמבר 2019 | 10 בינואר 2020.
המפגש החמישי יתקיים בשבת, 25 בינואר 2020

המפגשים יחלו בשעה 11:00 ויימשכו כשעה וחצי.
מחיר ההשתתפות למפגש: 50 ₪, כולל כניסה למוזיאון.

נטליה זורבובה | דיבוצ'קי
ד"ר גילה עפר | בין מהות להבניה: נשיות מפרספקטיבה פסיכואנליטית
יום שישי, 27 בדצמבר 2019, 11:00

נטליה זורבובה משמשת בעבודותיה השראה להרחבת השיח על הגדרת הזהות המגדרית והחברתית. בהרצאה אדון בנפתולי הנשיות כפי שזו משתקפת בתאוריה הפסיכואנליטית ובניסיונות לענות על השאלה מהי הנשיות?
אטען שהשיח הפסיכואנליטי על נשיות ומגדר, השיח שמנסה לקבוע אם זהותנו כאשה או גבר נקבעת על ידי הביולוגיה (תאוריה מהותנית), או שהיא נגזרת מהתרבות (תאוריה של הבניה) – שיח שקיים גם בפילוסופיה, באמנות ובספרות – משקף קונפליקט מרכזי בנפש האדם ואינו תיאורטי בלבד.
זהו קונפליקט הקיים ברובד הלא מודע של הנפש בין המשאלה לשמר הבדלים ברורים בין המינים לבין המשאלה למחוק ולטשטש הבדלים, להסתיר את משמעותם של ההבדלים כדי להיות שלם ללא פגם ולמלא את הביסקסואליות שלנו.
הקונפליקט הזה מתבטא גם בציוריה היפהפיים של זורבובה, דרך הצגת היחסים בינה לבין בתה.

גילה עפר Ph.D היא פסיכולוגית קלינית, פסיכואנליטיקאית מנחה ואנליטיקאית קבוצתית. היא חברה מייסדת ויו"ר לשעבר של מכון תל-אביב לפסיכואנליזה בת-זמננו וחברה מייסדת של המכון הישראלי לאנליזה קבוצתית. היא מרצה ומדריכה בתוכנית לפסיכותרפיה באוניברסיטת תל-אביב. פרסמה את עבודותיה (בתחומים של חלומות, מגדר ומיניות, הלא מודע ועוד) בכתבי עת מובילים והציגה אותן בישראל, אירופה וארה"ב.

לוגו נגישות - כיסא גלגלים