איך מאיירים מלחמה? מפגש שני

איך מאיירים מלחמה? מפגש שני

דוד פולונסקי בשיחה עם יובל סער

יום שישי, 09 בפברואר 2024, בשעה 11:00

מואלס עם באשיר ועד אנה פרנק: היומן הגרפי

איך מאיירים מלחמה? מפגש שני
לרגל הארכת מערך התערוכות ספרו לי עוד: מהלכים באיור עכשווי עד ה-16 במרץ 2024, מוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית מזמין לסדרה של שני אירועים המתבוננים על יכולתו של האיור לתאר מלחמות ואירועים קשים בעבר ובהווה.
לקראת יום השואה הבינלאומי, נפגוש שני מאיירים בולטים ונשמע כיצד הם ניגשים לפרויקטים שנוגעים בנושאים טעונים כמו מלחמות, קשיי הישרדות וזיכרונות טראומטיים, ונשאל על ייחודו של האיור כמדיום להתמודדות.

ואלס עם באשיר, סרט האנימציה הדוקומנטרי של ארי פולמן, זכה בפרסים והיה לאבן דרך בקולנוע העולמי. דוד פולונסקי אייר ועיצב סצנות בלתי נשכחות בסרט, שעלילתו עוקבת אחר זיכרונותיו של פולמן ממלחמת לבנון.
בשנת 2017 יצא לאור אנה פרנק: היומן הגרפי (הוצאת דביר, 2017) שיצרו דוד פולונסקי וארי פולמן, היחיד שאושר על ידי קרן אנה פרנק.

בתערוכה ההיסטוריה המטורפת של האיור הישראלי (זאב אנגלמאיר, קרן כץ, לילך רז) המוצגת במערך התערוכות הנוכחי במוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית, מצולם פולונסקי שרוי עמוק בערפילי מחשבה וחיפוש השראה, לכאורה ברגע נדיר של תחילת העבודה על הסרט ואלס עם באשיר.

במפגש השני בסדרה, ישוחח פולונסקי עם האוצר יובל סער, על השתתפותו בפרויקט ההיסטוריה המטורפת של האיור הישראלי, על הדרך שבין ואלס עם באשיר לאנה פרנק: היומן הגרפי ויבחן כיצד התמודד באמצעות איור וקומיקס עם נושאים טעונים ועל האתגר הגדול: "איך שני גברים מבוגרים יכולים לדבר בקול של ילדה במחבוא באמסטרדם״.

בסיום האירוע מפגש עם האמן והאוצר בחלל התערוכה ההיסטוריה המטורפת של האיור הישראלי.

משך האירוע: כשעה
דמי השתתפות: 50 ₪ כולל כניסה למוזיאון
יש להירשם מראש, מספר המקומות מוגבל