אהרון יאנג | היער

אוצרת: דליה לוין
7 בינו', 2006 - 18 במרץ, 2006

Goodboy, וידיאו, 2 דק', 2005

עדשת המצלמה מתמקדת בכלב פיטבול הלופת בחוזקה חבל המשתלשל מעליו כשברקע נשמעות קריאות עידוד לדרבון הפעולה. ההתרחשות ממוקמת בחלל ריק דמוי מרתף חקירות או חדר אימונים חשאי. הכלב נאנק, מסתובב סביב עצמו ואינו מרפה מהחבל, בעוד קריאותיה של הדמות שאינה נראית, מדרבנות אותו באגרסיביות להמשיך ולא לוותר.
זהו פריים מבודד ומנותק החוזר על עצמו בלופ אינסופי, בו הכלב נותר לעולם אכזר וצייתן. הסצנה מזכירה שלהוב וליבוי מזירות מתאגרפים או מאימוני חיילים, אך האופי החייתי והאכזרי מהדהד ומצמרר במיוחד. יחסי הגומלין של מאמן ומאומן או, ליתר דיוק, מענה ומעונה, מייצגים כוח ותוקפנות, ומתיחת גבולות הסבולת עד לשחרור אלים ומסוכן.

לכאורה נדמה כי הדמות המדרבנת היא האחראית להתעמרות, אולם היכרות עם טבעו של הכלב מסבירה גם את חלקו בפעולה האלימה. כלב הפיטבול מוכר כגזע מסוכן; כבר בשמו (pit – זירת קרב לחיות, bull – פר) מצויה המשמעות של זירת קרב. לא אחת מנוצל הכלב לפעילות אסורה של קרבות כלבים ושל הימורים, ודוגמה בולטת לכך מופיעה בסרט המקסיקני "אהבה נושכת" (Amores Perros, 2000).

העבודה Goodboy מעמתת את הצופה עם סצנה קשה ומורטת עצבים. הלופ הקשוח נמשך עד אינסוף ואינו מאפשר לצופה ולו רגע אחד של מפלט או פתח הימלטות.
אהרון יאנג

להמשך קריאה...
Facebook
Twitter
Pinterest
Instagram
Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial