איך מאיירים מלחמה? **מועד נוסף**

איך מאיירים מלחמה? **מועד נוסף**

מישל קישקה בשיחה והקרנת הסרט: "הסודות של אבא"

יום שלישי, 30 בינואר 2024, בשעה 19:00

בהנחיית האוצר יובל סער

**בעקבות הביקוש הרב הוספנו מועד נוסף להקרנת הסרט**

איך מאיירים מלחמה?
לרגל הארכת מערך התערוכות ספרו לי עוד: מהלכים באיור עכשווי עד ה-16 במרץ 2024, מוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית מזמין לסדרה של שני אירועים המתבוננים על יכולתו של האיור לתאר מלחמות ואירועים קשים בעבר ובהווה.
לקראת יום השואה הבינלאומי, נפגוש שני מאיירים בולטים ונשמע כיצד הם ניגשים לפרויקטים שנוגעים בנושאים טעונים כמו מלחמות, קשיי הישרדות וזיכרונות טראומטיים, ונשאל על ייחודו של האיור כמדיום להתמודדות.

לפני 11 שנים פרסם מישל קישקה את הרומן הגרפי הראשון שיצר, הדור השני – דברים שלא סיפרתי לאבא. הרומן מגולל את סיפורו האישי של קישקה כבן לניצול שואה מבלגיה ומבטא את קולם של בני ״הדור השני״, שזוועות מלחמת העולם השנייה חלחלו לילדותם ולמשפחתם. בשנה שעברה זכה הסיפור האוטוביוגרפי של קישקה לגלגול נוסף. הבמאית ורה בלמון והתסריטאית ולרי זנטי יצרו בהשראתו סרט אנימציה בשם הסודות של אבא בקופרודוקציה צרפתית-בלגית.

במפגש הראשון בסדרה, יספר קישקה על תהליך עבודתו ועל המעבר מרומן גרפי לסרט אנימציה נע. בספרו של קישקה נקודת המבט רוויה געגועים ולצדם עיסוק בקשיים שהוא עצמו חווה וגם לא מעט ביקורת. במקביל, יוצרות הסרט בחרו בקו נטורליסטי יותר המחדד את הפרספקטיבות השונות שידונו במפגש. האם תכלית הסרט הייתה להפיק תיאור נאמן היסטורית לתקופה, עדות? תוכחה? קישקה – כבכל יצירותיו – מזקק את הנרטיב הטעון בדרכו האנושית והרגשית הכובשת.

בתוכנית:
19:00 – מבוא להקרנה, היוצר מישל קישקה
19:15 – הקרנת הסרט הסודות של אבא (74 דק', מלווה בכתוביות לעברית)
20:30 – דיון על הסרט, מישל קישקה והאוצר יובל סער

בסיום האירוע מפגש עם האמן והאוצר בחלל התערוכה ספרו לי עוד: בעקבות הרומן הגרפי.

משך האירוע: כשעתיים
דמי השתתפות: 50 ₪ כולל כניסה למוזיאון
יש להירשם מראש, מספר המקומות מוגבל

המפגש הבא: דוד פולונסקי בשיחה עם יובל סער, יום שישי, ה-9 בפברואר 2024, בשעה 11:00. לינק >

עבודתו של מישל קישקה הדור השני: מהנייר אל המסך, 2023, מוצגת במוזיאון בתערוכה ספרו לי עוד: בעקבות הרומן הגרפי.