דורית רינגרט | בקשה להיראות, ומחויבות להיענות

דורית רינגרט | בקשה להיראות, ומחויבות להיענות

סדרת הרצאות בשיתוף מכון תל אביב לפסיכואנליזה בת-זמננו

יום שישי, 13 בדצמבר 2019, בשעה 11:00

לוגו מכון תל אביב לפסיכואנליזה בת-זמננו

מכון תל אביב לפסיכואנליזה בת-זמננו יקיים סדרה של חמש הרצאות במסגרת התערוכה "זמן דיוקן 1" במוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית.
המפגשים, הפתוחים לקהל הרחב, יכללו הרצאה של אחד מחברי/ות המכון שידבר על מושג, רעיון או תהליך פסיכואנליטי העולה מהעבודה של אחת מהאמניות; שיחה עם האמנית ושיחה עם הקהל. לפרויקט שותפות הוועדה המדעית והוועדה הבינתחומית של מכון תל אביב, ואת הסדרה תנחה מטעם המוזיאון שוש אלמגור.

ארבעה מפגשים יתקיימו בימי שישי:
8 בנובמבר 2019 | 13 בדצמבר 2019 | 27 בדצמבר 2019 | 10 בינואר 2020.
המפגש החמישי יתקיים בשבת, 25 בינואר 2020, יום נעילת התערוכה.

המפגשים יחלו בשעה 11:00 ויימשכו כשעה וחצי.
מחיר ההשתתפות למפגש: 50 ₪, כולל כניסה למוזיאון.

מריה סאלח מחאמיד | אנא הון
דורית רינגרט | בקשה להיראות, ומחויבות להיענות
יום שישי, 13 בדצמבר 2019, 11:00

מריה סאלח מחאמיד רושמת רישומי פחם על בד קנווס העוטף את קירות מרחבי התצוגה בפורמט דמוי מגילה. בשנים האחרונות היא פורשת רישומים המהווים קטעי סצנות, המעידות על התרחשויות אוטוביוגרפיות בחייה. במרבית הסצנות מתוארת הפגיעוּת האנושית מעלה את שאלת המחויבות ההדדית והנזקקות.
בהרצאה אבקש להתבונן בסצנות אלו מתוך ניסיון להבין אל מי פונה האמנית ואיזו מחויבות היא מבקשת לבטא. אעמוד על הזיקה שבין תרומת מח העצם לעבודת הטיפול הפסיכואנליטית תוך שימוש במושגים: זולת עצמי ואמפתיה, מושגים בפסיכולוגיית העצמי, שהוא זרם מרכזי בהגות הפסיכואנליטית. אעמוד על כוחה של הראייה הכורכת עמה ידיעה, המבקשת היענות במרחב שבין אדם לזולתו.

דורית רינגרט היא אמנית (עבודותיה נמצאות באוספים פרטיים ובמוזיאונים בארץ); עמיתה בינתחומית במכון תל אביב לפסיכואנליזה בת-זמננו; מלמדת במכללת אורנים ובמרכז האקדמי ויצו חיפה.

לוגו נגישות - כיסא גלגלים