ד"ר אורנה ראובן | מלוא היופי ותהום הכאב

ד"ר אורנה ראובן | מלוא היופי ותהום הכאב

סדרת הרצאות בשיתוף מכון תל אביב לפסיכואנליזה בת-זמננו

יום שישי, 08 בנובמבר 2019, בשעה 11:00

לוגו מכון תל אביב לפסיכואנליזה בת-זמננו

מכון תל אביב לפסיכואנליזה בת-זמננו יקיים סדרה של חמש הרצאות במסגרת התערוכה "זמן דיוקן 1" במוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית.
המפגשים, הפתוחים לקהל הרחב, יכללו הרצאה של אחד מחברי/ות המכון שידבר על מושג, רעיון או תהליך פסיכואנליטי העולה מהעבודה של אחת מהאמניות; שיחה עם האמנית ושיחה עם הקהל. לפרויקט שותפות הוועדה המדעית והוועדה הבינתחומית של מכון תל אביב, ואת הסדרה תנחה מטעם המוזיאון שוש אלמגור.

ארבעה מפגשים יתקיימו בימי שישי:
8 בנובמבר 2019 | 13 בדצמבר 2019 | 27 בדצמבר 2019 | 10 בינואר 2020.
המפגש החמישי יתקיים בשבת, 25 בינואר 2020, יום נעילת התערוכה.

המפגשים יחלו בשעה 11:00 ויימשכו כשעה וחצי.
מחיר ההשתתפות למפגש: 50 ₪, כולל כניסה למוזיאון.
**הכרטיסים למפגש זה אזלו**

איריס נשר | מחוץ לזמן
ד"ר אורנה ראובן | מלוא היופי ותהום הכאב
יום שישי, 8 בנובמבר 2019, 11:00

עבודת הווידאו "מחוץ לזמן" מביאה את מבטה של האם – האמנית איריס נשר – בבנה השובב ויפה התואר. הבן ארי סובל מ"עייפת מוזיאונים" קשה, והביקור במוזיאונים מכשף אותו לשינה עמוקה. אולי זו שנתו של מתבגר מרדני, המסרב לשתף פעולה עם הנוהל המשפחתי, ואולי הוא משחק עם אימו בתרגיל בימוי של יצירה משותפת, הנעשית יותר ויותר מודעת לעצמה. חללי התצוגה משתנים, ארי בכל פעם בוגר יותר, תמיד ישן, ועתה ישן לתמיד.

בהרצאה יוצע להתבונן בתערוכה באמצעות המושג "אמנות האבל". הפסיכואנליטיקאי תומס אוגדן מקדיש בספרו "שיחות על גבול החלימה" (Conversations at the Frontier of Dreaming), פרק לאמנות האבל (The Art of Mourning). אבל, כותב אוגדן, אינו רק עבודה פסיכולוגית, נפשית. אבל כולל גם חוויה של עשייה – לעשות משהו, ליצור משהו, כמעין ניסיון לגעת במה שאבד.

ד"ר אורנה ראובן היא פסיכולוגית קלינית, עמיתה במכון תל-אביב לפסיכואנליזה בת-זמננו, מרצה באוניברסיטת תל-אביב ובמרכז הבינתחומי הרצליה. היא חיברה את הרומן הפסיכולוגי "המכתב" במשותף עם יאיר אלדן (הוצאת כתר 2016).

לוגו נגישות - כיסא גלגלים