**אזלו הכרטיסים** חני בירן | הזמן הלא לינארי

**אזלו הכרטיסים** חני בירן | הזמן הלא לינארי

סדרת הרצאות בשיתוף מכון תל אביב לפסיכואנליזה בת-זמננו

יום שבת, 25 בינואר 2020, בשעה 11:00

לוגו מכון תל אביב לפסיכואנליזה בת-זמננו

מכון תל אביב לפסיכואנליזה בת-זמננו יקיים סדרה של חמש הרצאות במסגרת התערוכה "זמן דיוקן 1" במוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית.
המפגשים, הפתוחים לקהל הרחב, יכללו הרצאה של אחד מחברי/ות המכון שידבר על מושג, רעיון או תהליך פסיכואנליטי העולה מהעבודה של אחת מהאמניות; שיחה עם האמנית ושיחה עם הקהל. לפרויקט שותפות הוועדה המדעית והוועדה הבינתחומית של מכון תל אביב, ואת הסדרה תנחה מטעם המוזיאון שוש אלמגור.

ארבעה מפגשים יתקיימו בימי שישי:
8 בנובמבר 2019 | 13 בדצמבר 2019 | 27 בדצמבר 2019 | 10 בינואר 2020.
המפגש החמישי יתקיים בשבת, 25 בינואר 2020

המפגשים יחלו בשעה 11:00 ויימשכו כשעה וחצי.
מחיר ההשתתפות למפגש: 50 ₪, כולל כניסה למוזיאון.

אליסון צוקרמן | ליצור מענן
חני בירן | הזמן הלא לינארי 
שבת, 25 בינואר 2020, 11:00, בהשתתפות האוצרת תמי כץ פרימן

עבודותיה של אליסון צוקרמן יוצאות מתוך דקונסטרוקציה של עבודות אמנות קלאסיות מוכרות, שאותן היא חותכת ומדביקה לפי החוויה שלה כאמנית. מחלקי האובייקטים שהיא גוזרת היא מצליחה להרכיב תמונה חדשה, יצירתית ומרהיבה.
ההרצאה תעסוק בדמיון ובהקבלה בין עבודותיה של אליסון לבין מורכבות נפש האדם בן תקופתנו. בפסיכואנליזה נקרא לזה "רגרסיה בשירות האני". בנפש האדם, חשוב לציין, פירוק וחיבור כה מרהיב לא תמיד מתאפשר, וכפסיכואנליטקאים אנו נפגשים עם פיצולים וחלקי אוביקט שנותרים בכאוס ואינם מתכנסים לתמונה כה יפה. עבודותיה של אליסון נעות קדימה ומאפשרות לחקור כיצד נולדת שלמות מרהיבה מתוך הכאוס ומתוך התעוזה לפרוץ גבולות.
בהרצאה יוצג קטע מספרו של הפסיכואנליטיקאי וילפרד ביון, "זיכרונות מן העתיד", שבו מעז ביון לפרק את הזמן הלינארי. הוא טוען שהנפש העמוקה והבלתי נראית על ידי החושים, עשויה מזמן לא לינארי – בתוכנו נמצאים בו-בזמן העובר שהיינו, הילד שהיינו, הבוגר שאנחנו והזקן שנהיה. זו תמונת ראי מופלאה לפירוק ולחיבור שאליסון צוקרמן יוצרת.

חני בירן היא פסיכולוגית קלינית, פסיכואנליטיקאית מנחה במכון תל אביב לפסיכואנליזה בת-זמננו ואנליטיקאית קבוצתית. מחברת הספר:
The Courage of Simplicity: Essential Ideas in the Work of W.R. Bion (Karnac 2015)

לוגו נגישות - כיסא גלגלים