אמיר פתאל | מכתב ממר פאוסטוס: שבע קריאות מברלין | בחזרה מברלין

אוצרים: אמיר פָתאל וסטפאן קולר | אוצרת משנה: טל בכלר
20 בספט', 2014 - 17 בינו', 2015

מהסוף להתחלה, 2014, וידיאו חד־ערוצי, 14:22 דק'
נולד בישראל ב־1978, חי ופועל בברלין (מאז 2001)

עבודת הווידיאו של פתאל, מהסוף להתחלה, מבוססת על ביצוע חי של האריה Vorspiel und Libestod לריכרד וגנר, המנוגן מהסוף להתחלה. באמצעות העתקת התו האחרון כראשון וכך הלאה חוברה יצירה מוזיקלית חדשה כבבואה הפוכה של המקור, ותוזמרה לתשעה כלי נגינה וסופרן. האריה המקורית היא האריה הדרמטית האחרונה של האופרה טריסטן ואיזולדה, ששרה איזולדה לאחר מותו של טריסטן. הניגון לאחור של הקטע המסוים הזה משול אפוא לניסיון החייאה. זהו הגיג על כוחה של המוזיקה להתעלות מעל מציאות החיים ואף להשיב את שאין להשיב – המוות עצמו. המופע צולם באולם הענק של Berlin Funkhaus, שהוקם בשלהי שנות ה־50 כתחנת הרדיו החדשה של מזרח ברלין לאחר שנאסר על מוזיקאים לנוע בחופשיות בין שני חלקי העיר. הוא מגולל מסע לעולמה הפנימי של זמרת הסופרן במהלך הקלטת האריה, ולכל אורכו היא מקפידה להישאר בדמותה של איזולדה.

להמשך קריאה...
Facebook
Twitter
Pinterest
Instagram
Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial