מבט פסיכואנליטי – הרצאות אמנים המציגים במוזיאון ופסיכואנליטיקאים

מבט פסיכואנליטי – הרצאות אמנים המציגים במוזיאון ופסיכואנליטיקאים

האמן עידו מרקוס במפגש עם עמנואל עמרמי

יום חמישי, 23 ביולי 2020, בשעה 20:30

ההרצאות יתקיימו בזום, משך כל הרצאה כשעה וחצי.
קישור לצפייה יישלח למשתתפים ביום האירוע.

דמי השתתפות:
50 ש"ח להרצאה בודדת
160 ש"ח לסדרה כולה
(המחיר כולל כניסה למוזיאון)

לפרטים נוספים: 09-9551011

לוגו נגישות - כיסא גלגלים

עידו מרקוס | וריאציות על jpg 1679
עמנואל עמרמי | שיעורים אודות הנפש שפסיכואנליטיקאי לומד מאמן: לגלם בחומר הגשמי התרחשויות נפשיות סמויות מן העין

הפסיכואנליטיקאית הנודעת ג'ויס מק דוגל כתבה בספרה "הפנים הרבות של ארוס": זה לא אנחנו [האנליטיקאים] שיודעים אודות היצירתיות, אדרבא, אנו זקוקים לאמנים שיאירו את עינינו". ברוח זו אני מתבונן בפנים הרבות של דיוקן אחד שיצר עידו מרקוס מתוך תצלום אקראי בפייסבוק ולומד מהפרויקט הזה, אשר בעיני הנו מחקר אמנותי עמוק ומרתק, את סודות העבודה של ה-mind האנושי.
עבורי זוהי הזדמנות מצוינת ללמוד בדרכים חזותיות את הנושא התאורטי שפרויד פתח ואנליטיקאים אחרים הרחיבו והעמיקו: כיצד נוצרים בנפש ייצוגים ודימויים של האובייקטים הסובבים אותנו, מהי דינאמיקה של התמרות וזליגות ההדדיות ביניהם, איך נוצר הזיכרון הרגשי המסועף והרב-שכבתי של דמות אנושית מסוימת ובאילו אופנים מצבי רגש בודדים ורגעיים יוצרים בתוך זרימת הזמן אסאמבלאז' מורכב ומשתנה של ייצוג נפשי דינאמי?
האמן החוקר יוצר שדה ויזואלי ממשי על שלל גווני הצבעים, הטקסטורות והדימויים, שיכולים לשמש עבור האנליטיקאי מודלים המגלמים בחומר הגשמי את ההתרחשויות הנפשיות ההיוליות והסמויות מן העין.
בהרצאה אציג את התיאוריות הפסיכואנליטיות של האובייקטים הפנימיים והזיקות ביניהם/ן; אערוך הקבלה עם סדרת הדיוקנאות של מרקוס המוצגים בתערוכה; ואחזור לנקודת המוצא של מרקוס כדי לנסות לבחון את ההקבלה הזאת במסגרת רחבה יותר של ייצוגי האובייקטים ברשתות החברתיות.

עמנואל עמרמי הוא פסיכולוג קליני בכיר, פסיכואנליטיקאי מנחה, מורה במכון תל אביב לפסיכואנליזה בת זמננו. בעבר פסיכולוג אחראי במחלקה משפטית סגורה במרכז הרפואי לבריאות הנפש "שער מנשה"', חבר מייסד של הפורום הישראלי של השדה הלאקאניאני.

הרצאות נוספות בסדרה:
האמן ליאוניד בלקלב במפגש עם ד"ר גילה עפר
האמן אלי שמיר במפגש עם חני בירן
האמן יאן ראוכוורגר במפגש עם מיכל אילון






    תפריט נגישות